Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Po předlouhé pauze od posledního albového zápisu („The Eye“ z r. 1990) se KING DIAMOND opět probudili k životu v roce 1995. V mezičase se událo mnohé, z čehož bychom měli zmínit především Kingem oprášené MERCYFUL FATE na albech „In the Shadows“ (1993) a „Time“ (1994) a samozřejmě také Andyho LaRocquea, který, nemajíce zřejmě do čeho píchnout, se na čas stal součástí Schuldinerových DEATH a podepsal se mimo jiné i pod album „Individual Thought Patterns“ (1993). Tím nejpodstatnějším z celých těch pěti let nicméně byl zřejmě fakt, že KING DIAMOND začali být, jak jádrem kapely samotné, tak především fanoušky, natolik silně postrádáni, že vlastně nebylo jiného zbytí a znovuzrození se prostě muselo konat. Pro dobro věci samozřejmě, ale to snad ani nemusím připomínat.
Zmíněné jádro, tedy King a LaRocque, se proto obklopilo schopnými mladíky Herbem Simonsenem (g.), Chrisem Estesem (bg.) a Darrinem Anthonym (dr.) z celkem neznámé kapely MINDSTORM, připravilo materiál k nahrání (autorem hudby byli výhradně King s LaRocquem v typickém poměru 7 : 3 pro Kinga a texty /jak jinak/ pocházely výhradně z Diamondovy dílny) a poprvé v dějinách kapely nastoupilo do zámořského studia, konkrétně v Dallasu, kde se mezitím King usadil natrvalo. Výsledek, další černočernou nahrávku „The Spider´s Lullabye“, považuji za vynikající album, poznamenané především zřetelně čitelnou chutí do skládání a hraní s tím, že svou roli nepochybně sehrál také běh času, způsobující nutně další hudební vyzrání obou hlavních protagonistů.
Ve všech skladbách nechybí poctivý příděl nejrozmanitějšího kytarového umění a z něj pramenícího zážitku (skvěle simulovaný běh pavouk v titulní skladbě, vysloveně melodicky speedmetalový začátek „Eastmann´s Cure“ nebo zatěžkané pasáže v „To The Morgue“, poznamenané nedávným LaRocqueovým deathmetalovým výletem), ale je také znatelně slyšet, že King se poprvé (veden snad zkušeností z „The Eye“) kromě zpěvu věnuje výrazně i klávesám, jejichž zvláštní, dosud neslýchaný a až téměř psychedelický zvuk na pozadí tklivých a výrazně smutných melodií („Room 17“ nebo“The Spider´s Lullabye“, což je vysloveně velmi silný dramatický zážitek), je pro celkové vyznění minimálně nezanedbatelný, a také, jak se ještě v budoucnu ukáže, sehraje i daleko podstatnější roli.
V přímém vztahu k tomu je i zřejmě jakési pomyslné a zároveň při bystré pozornosti postřehnutelné rozdělení alba (zdůrazněné i po textové stránce), ve kterém úvodních šest skladeb, lyricky spolu nijak nesouvisejících, symbolizuje spíše navázání na časy minulé (kupříkladu startující „From The Other Side“, která přes všechnu její výraznost a svébytnost zní jako z některého z výše uvedených novověkých alb MERCYFUL FATE, nebo „Killer“, která by se s její úderností a uhrančivým refrénem mohla klidně vyjímat na „Them“), zatímco poslední čtyřka, spjatá i s jakýmsi mini-hororovým příběhem o muži jménem Harry a jeho obrovském trápení s pavouky, čerpá především z naznačeného novátorského přístupu, případně z něj vychází a ještě dále jej rozvádí. Tradičně silný je rovněž Kingův pěvecký výkon (srovnejte si třeba jeho pitvoření ve zmíněné úvodní skladbě), místy dokonce gradující v dokonalé herecké umění (to když se kupříkladu King v mluvené větě „Here comes another one …“ a následujícím hysterickém výbuchu smíchu /“The Spider´s Lullabye“/ přímo vžije do role Harryho).
Ze všech výše popsaných důvodů pak album přináší mírné zklamání snad jen pro milovníky rozsáhlých a spletitých Diamondových nervydrásajících příběhů, protože (s největší pravděpodobností) textově se King Diamond zřejmě jen nadechoval k něčemu mnohem mnohem většímu, k něčemu, co po tak povedeném hudebním návratu zřejmě také muselo přijít. A hřbitovní brána už se s až do morku kosti zadírajícím skřípotem polehoučku otvírala …
1. From the Other Side
2. Killer
3. The Poltergeist
4. Dreams
5. Moonlight
6. Six Feet Under
7. The Spider´s Lullabye
8. Eastmann´s Cure
9. Room 17
10. To the Morgue
najhitovejsie album KD, ale dost rychlo sa opocuva... je to velice zabavne, ale chyba tomu ta "husta" atmosfera koncepcnych dosiek... slabeho miesta vsak nenajdete, takze plny kotol ako sa patri...:)
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.